Batu Caves!

20 september 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Hoi allemaal,

Vandaag weer een kort verhaal, maar wel met nieuwe foto's! Vandaag zijn we naar de Batu Caves geweest, een beroemde bezienswaardigheid in Maleisië. Dit zit op ongeveer 30 minuten van Kuala Lumpur, dus lekker dichtbij!

We waren mooi op tijd weg gegaan, zodat het buiten nog niet té warm zou zijn. We moesten namelijk maar liefst 272 treden (zie foto's!) naar boven lopen. Scheelt dat we dan niet meer hoeven te sporten vandaag ;). Bovenin de Batu Caves liggen Hindoetempels, waar jaarlijks meer dan 1 miljoen Hindoes naar toe komen. Ook waren hier erg veel wilde apen! Onderaan de Batu Caves kon je fruit (kokosnoten en bananen) voor de apen komen om ze te voeren. Wij hadden dit echter niet gedaan, omdat we wisten dat de apen best agressief kunnen worden bij het zien van eten. Bij het beklimmen van de trap was het dan ook nog wel eens spannend als de apen vlak langs je kwamen! Zo rende er ook een aap grommend langs Anke toen hij zag dat er eten werd gegooid. Wel erg leuk om te zien dat veel apen kleintjes hadden, die lekker aan de buik van mama hingen.

Daarna zijn we nog naar India Town en China Town geweest in Kuala Lumpur. Dit bestond echter voornamelijk uit tentjes waar ze kleding of kitscherige souvenirs verkochten of eettentjes (waar je als Nederlander) liever niet wilt eten. Daarna nog naar Central Market geweest, waar ze ook voornamelijk kleding en eten verkopen, wel was daar lekker airco; dat hadden we nodig! Vandaag kwam de zon er vaak doorheen, waardoor de gevoelstemperatuur een stuk stijgt!

Ons weekend zit er nu weer bijna op, aangezien wij dit op maandag en dinsdag hebben. Bedankt allemaal voor de leuke reacties op dit blog en via whatsapp/mail, vind ik erg leuk om te horen! Hopelijk is bij jullie ook alles goed! :)

Ciuman (kus) uit Maleisië!

1. Ria:
    20 september 2016
    Hoi Linda,
    Mooie Foto's. Ziet er allemaal indrukwekkend uit.

Lieve groetjes uit Wijchen.
  2. Ans Rouwhof:
    20 september 2016
    Hoi Linda,
    Dat is een hele klim zeg.....maar wel de moeite waard.
    Prachtige foto's weer, lief die kleine aapjes!

Groetjes van ons xx
  3. Jan Hakvoort:
    21 september 2016
    Hoi Linda!
    Bedankt weer voor jouw verslag. Heel leuk om jouw/jullie belevenissen weer te lezen. Zo zijn we er toch bij ..... Een hele andere wereld; interessant. Prachtige foto's; leuk!
    Alle goeds en weer veel succes én plezier toegewenst.
    Hartelijke groeten van ons; Jan en Elke
  4. Huib:
    21 september 2016
    Hoi Linda, goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Een fascinerende wereld waar je ogen te kort komt. Geniet er samen maar lekker van.
    Groetjes Huib en Erica