The Perhentian Islands

28 september 2016 - Pulau Perhentian, Maleisië

Beste allemaal!

Ik ben weer terug van weggeweest. De afgelopen drie dagen hebben we een flink eind moeten reizen om even heerlijk te (kunnen) relaxen bij the Perhentian Islands.. en dat hebben we gedaan!

We zijn met het vliegtuig van Kuala Lumpur naar Kota Bharu gevlogen, wat ongeveer een uurtje vliegen was (inclusief taxiën, dus eigenlijk minder dan een uur vliegen). Kota Bharu ligt overigens tegen de grens van Thailand aan en ligt in het noorden van Maleisië. Daarna moesten we verder met de taxi en uiteindelijk werden we met de boot opgehaald om naar het (prachtige) eiland te gaan! De speedboot ging aardig hard, maar het was lekker om even uit te waaien; ik genoot er althans intens van! Helaas kwamen we vrij laat aan op het eiland, waardoor we niet zoveel meer konden doen die dag. Wel hebben we nog even lekker gezwommen in het warme zeewater en natuurlijk even een deel van het eiland verkend. Daarna heerlijk gegeten aan het restaurant aan de zee. Af en toe kregen we een 'mooi' gezang te horen, want aan de overkant (op het andere eiland) stond een moskee. Ik geloof dat dit wel zes keer per dag te horen was.

De volgende dag gingen we snorkelen en had ik een onderwatercamera gehuurd om wat foto's te kunnen maken. Deze kunnen jullie dus ook zien bij de foto's. Vergeet ook vooral niet de filmpjes te kijken, want het was erg indrukwekkend hoe de visjes als een school soms echt heel dicht langs je zwommen! Super leuk! Ook kwam er af en toe een grote vis langs, die eigenlijk altijd uit het niets kwam en waar ik af en toe best van schrok, haha! Hij deed niks, maar hij was gewoon wel echt een stuk groter dan de andere vissen. Behalve de leuke visjes, was vooral het koraal erg bijzonder door de felle kleuren en aparte vormingen. Ook zagen we op het eind nog schildpadden; deze leven hier ook in het wild en waren soms erg groot. Mooie beesten als je het mij vraagt! :) Het snorkelen was dus zeker geslaagd, met super mooi helder water en gewoon een heel mooie ervaring!

The Perhentian Islands

In de middag hebben we vooral relaxt, aangezien we vrij laat pas terug waren van het snorkelen. We hebben lekker geluncht en tijdens onze lunch kwamen er nog wat eekhoorntjes ons vrijgezellen. Zij waren blijkbaar zo aan de mensen gewend geraakt, dat ze niet bang waren om naar je (tafel) toe te komen. Zo kun je bij één foto zien dat de ober de eekhoorn met een frietje probeert te lokken, het beestje ging op zijn achterpoten staan om het frietje te kunnen pakken. Ook heb ik zelf een eekhoorn (meerdere keren) gelokt met een frietje en heeft hij dit lekker kunnen eten. Of dit gezond is voor het beestje is een tweede natuurlijk, maar ik heb hem zelfs proberen sla te geven, maar dit wilde hij niet! Ook zag je op het eiland nog een varanen lopen (zie foto) en apen. Helaas had ik de camera niet bij me toen we de apen zagen.

's Middag hebben we vooral nog wat gerelaxt en lekker in een hangmat gelegen met een goed boek. Dat is toch het ultieme vakantiegevoel?! Vanmorgen moesten we helaas weer vroeg (8 uur) de boot pakken, aangezien de boot niet super vaak naar het vaste land ging en we toch een vlucht moesten halen. Helaas brachten we hierdoor veel tijd door op het vliegveld. Het bezoeken van het eiland was dus al met al vrij kort, maar genoten hebben we zeker!

Morgen gaan we weer aan de slag met onze data en vrijdag en zaterdag komen de proevers weer naar de uni en werken we dus de hele dag. Zondag is hier een nationale feestdag en zijn we dus weer vrij.. Pfoe; zwaar leven! Gelukkig hebben jullie in Nederland ook nog steeds mooi weer, heerlijk!

Veel liefs!

1. Abbe:
    28 september 2016
    Leuk verhaal, moet de foto's en filmpjes nog zien.
    Waren die eekhoorntjes vrijgezellig?
    Zonder gekheid een mooie omgeving.
    Groetjes, Abbe
  2. Ria:
    Mooi Linda!

Liefs Ria
  3. Abbe:
    28 september 2016
    De foto's zijn schitterend!!!
    Filmpjes ook, vooral die met die zebravisjes, wat een boel bij elkaar!
  4. Jan Hakvoort:
    2 oktober 2016
    Hoi Linda, hartstikke leuk! Een uitgebreid verhaal en heel veel foto's plus ook nog filmpjes. Heel erg leuk dat jij ons allemaal zo goed op de hoogte houdt. Relaxen is op z'n tijd heel belangrijk en jullie hadden daarvoor echt een prachtige bestemming uitgekozen: The Perhentian Islands. Ik had er nog nooit van gehoord! Maar het ziet er super uit. en wat een helder zeewater. Prachtig al die foto's van dat koraal en al die vissen en het schildpad. Goed dat je veel meepakt van het land!
    Hier is het nu zondagmiddag; rond kwart over 2. Het wordt hier nu meer herfst. Vandaag flink wat regen .......
    Elke en ik wensen jou weer het allerbeste Linda! Geniet van deze bijzondere stage in Azië!

Groetjes, Jan & Elke