Cameron Highlands en Singapore

31 oktober 2016 - Singapore, Singapore

Goedemorgen allemaal!

Ondertussen is de klok weer verzet bij jullie, waardoor het tijdsverschil met mij nu 7 uur is in plaats van 6 uur. Gek wel!
Hier gaat alles nog steeds goed! Ondertussen weer flink opgeschoten met het verzamelen van al mijn data, waardoor ik nu echt kan beginnen met het analyseren!

Verder hebben we niet stil gezeten. Afgelopen donderdag ben ik met Ester en Azni (dit zijn het Nederlandse meisje die wij hier hebben ontmoet en haar Maleisische vriend) naar de Cameron Highlands geweest. Dit is een hoogland in Maleisië, waar je ontzettend veel theeplantages vindt! Omdat dit 1500 meter boven zeeniveau ligt is het hier een stuk koeler dan in Kuala Lumpur. Toen wij er waren was het rond de 23 graden, wat een hele verademing was (aangezien het in Kuala Lumpur elke dag rond de 32 graden is)! We hebben hier door de theeplantages gelopen en het was een prachtig gebied om te zien!

De volgende dag moesten Anke en ik redelijk vroeg op aangezien we naar Singapore gingen! Ook dit was een verademing ten opzichte van Kuala Lumpur. Niet vanwege de temperatuur, aangezien het hier ook erg benauwd was, maar aangezien Singapore een stuk schoner is dan Kuala Lumpur. Op straat zie je nauwelijks afval en het stinkt er ook niet zoals het in Kuala Lumpur soms kan stinken. In Singapore hebben we een hoop gezien, zoals het bekende Marina Bay Sands, Gardens by the Bay (waar iedere avond een show wordt gegeven) en wat ik vooral mooi vond waren de Botanische tuinen in Singapore! Ook hebben we lekker gegeten in een food court. Dit is een plek waar veel 'kraampjes' staan, met allemaal hun eigen specialiteit aan eten. Je kunt kiezen uit veel verschillende dingen, zoals Maleis, Chinees, Thais etc.
Helaas regende het vooral 's ochtends en in het begin van de middag soms erg hard, waardoor het minder was om te lopen. De straten stonden dan ook vaak snel blank, waardoor we echt door de plassen heen moesten lopen. Gelukkig hadden we wel een paraplu meegenomen en werd het in de middag en zeker in de avond vaak een stuk beter weer! Doordat de vlucht wat vertraagd was en we daarna in de file stonden met de taxi waren we laat thuis, maar genoten hebben we wel weer!

Ondertussen schiet het allemaal al erg op, sinds vorige week ben ik over de helft van mijn avontuur! Ik ga deze week weer hard aan de slag met mijn data :)
Jullie horen snel weer van me!

Veel liefs!
Linda

1. Ria:
    31 oktober 2016
    Hoi Linda,
    Dit ziet er ook weer prachtig uit en de natuur zo mooi groen. Jullie zien toch wel heel veel!
    Vandaag en morgen ook heerlijk weer in Nederland. (Fijn voor Joep en Sansa) Succes met je onderzoek.

Liefs Ria
  2. Abbe:
    31 oktober 2016
    Hoi Linda,
    Weer een leuk verhaal. Jullie halen er echt alles uit. Ook heel verschillende omgevingen die jullie bekijken. Theetuinen en wereldsteden, een groot verschil.
    Je hebt weer erg leuke foto's gemaakt. Krijgt de lezer toch een indruk wat jullie allemaal zien.
    Groetjes, Abbe
  3. Jan Hakvoort:
    2 november 2016
    Hoi Linda,
    Heel erg leuk; weer een uitgebreid verslag van jou vanuit Maleisië. Prachtige foto's weer. Heel erg leuk dat jullie mooie uitstapjes maken. Zo leer je het nodige van dit land kennen. Theeplantages lijken mij heel erg mooi om te zien (in het echt!). Het klopt Linda; de klok is hier weer een uur teruggezet! Het is nu 's avonds erg snel donker. Echt korte dagen daardoor. Heel erg fijn dat alles goed is/goed gaat. Je bent over de helft; het gaat nu echt heel hard. Kom je begin december terug naar Nederland?

Hartelijke groeten, ook van Elke! Jan